Les taules:
1. FITIPALDIS
2. ALL STAR
3. PLATANS
4. ANONIMUS
5. CASI 4
6. UNIFLORS
7. LA PEIXERA 4
8. PATATES BRAVES
9. XINXETA 12
10. EIXERITS
11. ELS 3 MOSQUETERS
12. XATOS
Per resumir totes les respostes obtingudes dels companys, i per tancar una mica el recull de mostres obtingudes en aquestes taules, podem concloure en vista dels resultats que:
En general veiem que a mida que el nen creix, també ho fa la seva habilitat lectora, com és d’esperar. Aquesta augmenta, això ho podem veure ja que cada cop és repeteixen menys les idees, les narracions tenen força coherència, és a dir la narració agafa cos i té sentit.
Cada cop que els nens/nenes fan una interpretació personals del text, tot i que això costarà més d’aconseguir. Si ens fixem amb els substantius, adjectius, adverbis, pronoms, amb la coherència de temps verbals, veiem que a mesura que augment l’edat, els errors relacionats amb aquets desapareixen. Les oracions cada cop son molt més complertes, utilitzen oracions coordinades, algunes de subordinades, comparatius...
Tot i així encara continua sent molt difícil localitzar nens/nenes que prenguin us, en les seves definicions i activitats post-lectores, de metàfores.
En general veiem que com que a l’escola, els nens parlen les dues llengües, el domini d’aquestes està força igualat. Alguns cops hi ha una mica de predomini del castellà, això pot ser degut a que aquesta sigui la llengua materna, la llengua que predomina a casa, la llengua amb que els nens miren la televisió, parlen amb els pares... per tant serà normal que a l’hora de llegir i parlar, entenguin i parlin millor la llengua castellana. O al inrevés passarà amb la llengua catalana.
dijous, 7 de gener del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
MOlt bé. Gràcies per tenir la pràctica feta pel dia demanat.
ResponEliminaPilar