Aquesta vols ser una taula on és recullen les dades dels diferents grups de classe. D’aquesta manera se’n facilita la tasca de visualització dels diferents resultats.
En la taula podem observar com amb l’edat els nens van assolint totes les competències avaluades.
Tot i així val destacar el cas del nen/nena de 8/11, no té assolida la competència de la conservació de la longitud i el del 9/1, no té assolida la competència de la conservació de la substancia i del pes. A aquest fet però, no val la pena donar-li molta importància ja que no és del tot fiable, pot ser que aquest nen/nena no tingues un bon dia, no hagués entès bé la qüestió...
En general veiem una evolució amb el pas del anys, els nens de menor edat mostren menys competència però aquesta s’anirà assolint amb el pas del temps. En el cas del nen al qual li hem fet les proves (10 anys i 9 mesos) podem observar que té totes les competències perfectament assolides ja que els resultats son normals per l’edat.
Hem vist, que és a partir dels 7-8 anys quan comencen a desenvolupar aquestes competències.
Si ens fixem amb la teoria piagietana, Piaget defensa que hi ha quatre estadis de desenvolupament cognitiu (l’estadi sensoriomotriu, l’estadi pre-operatori, l’estadi d’operacions concretes, i l’estadi d’operacions formals).
Si mirem els nens que figuren a la graella de resultats podem veure que és corrobora el que diu Piaget, els nens d’una edat superior als 7 anys, es troben en l’estadi d’operacions concretes aquets estan capacitats per mostrar un pensament lògic davant els objectes físics, al la vegada són capaços de retenir mentalment dos o més variables dels objectes (forma, color, mida ).Els nens més grans de 7 anys, ja tenen adquirida la noció de classificació i per tant, han ordenat les diferents peces segons els diferents criteris (forma, mida, color). En canvi els nens més petits encara no tenen assolides les capacitats d’ordenació.
Val a tenir en compte que a part d’aquests hi ha molts altres factors que tenen un paper molt important en el desenvolupament cognitiu del nen. Un d’aquets és el factor social: L’entorn, el medi físic té un paper decisiu, ja que aquest transforma l’individu, l’hi inculca uns valors, normes...
Per tant, com a conclusió podem afirmar que tot infant passa per diferents estadis que el capacitaran per fer unes coses o unes altres, però l’edat no és l’únic factor important en el desenvolupament cognitiu del nen. La societat n’és, també, un factor molt influenciador.
dimarts, 1 de desembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Molt bé nois! pràctica complerta, no he de fer cap comentari perquè està molt bé. Enhorabona.
ResponEliminaPilar Sansó